Oyun ve Oyunlaştırma

 

23.10.2023

 

 

OYUN VE OYUNLAŞTIRMA 

 

 

Siber güvenlik, dijital dönüşüm, yeni teknolojiler içeriklerinin paylaşıldığı böyle değerli bir haber portalı içinde yer aldığım için mutluyum. Beni davet eden ekibe tekrar teşekkürlerimi sunarım. Oyunlaştırma ve iş süreçleri ile ilişkileri konularında bilgilerimi paylaşmaya çalışacağım. İlk olarak oyuna değinmesek olmaz.

Konu siber güvenlik olunca ilk akla gelenlerden biri dijital oyunlar olsa da, oyunun tarihi çok eskilere dayanıyor. Johan Huizinga’nın Homo Ludens ( oyun oynayan insan ) kitabından bir kaç alıntıyla başlayalım. Oyun, kültürden daha eskidir. İnsan uygarlığı genel oyun kavramına hiçbir temel özellik katmamıştır. Oyun anlam bakımından zengin bir işlevdir. Her oyun bir anlam taşır.

İnsanlar neden oyun oynar? Geçmişten bugüne insanlar oyun oynamaya ihtiyaç duymaktadır. Oyun oynamanın, durumları kolaylaştırıcı ve zor durumlardan kurtarıcı bir özelliği bulunmaktadır. Oyun ve oyunlaştırmanın temel farkını şöyle anlatabiliriz : Oyun, temel olarak oyunculara güzel zaman geçirtmeyi amaçlamaktadır. Oyunlaştırma ise, oyun elementleri ve oyuncu düşünme biçiminin oyun dışında bir ortamda ( iş hayatı, yaşamın olağan akışı vb. ) kullanılması ile hedeflenen bağlılık ve davranışın gerçekleştirilmesini sağlamaktır.  

 

Oyunlaştırma, güdüleme, öğrenmeye teşvik etme, problem çözme, insanlarla iletişim kurma gibi durumlarda yararlı ve ilgi çekici bir araçtır. Bu yöntem ile toplumda faydalı yeni alışkanlıklar kazandırılabilir ya da kötü alışkanlıkları bitirmeye iten etkenler insanlara gösterilebilir. Bunun yanında kurum içinde uygulandığı zaman oyunlaştırma, inovasyonu, ekip içi motivasyonu ve iletişimi güçlendirmeyi sağlar. Bunun dışında, oyunlaştırma ile firmanın müşteri ile arasındaki ilişki geliştirilir. Sadakati sağlamak, etkileşimi arttırmak ve sonucunda yüksek gelir elde edilmek için de oyunlaştırma kullanılır. 

 

Oyunlaştırma, tipik olarak bir ürün veya hizmetle etkileşimi teşvik etmek için bir çevrimiçi pazarlama tekniği olarak, oyun oynama tipik unsurlarının yani puanlama, diğerleriyle rekabet ve oyun kuralları gibi diğer faaliyet alanlarına uygulanmasıdır. Oyunlaştırma, pazarlama dünyasında geleneksel bir araç değildir. Ancak birçok ürüne, hizmete veya müşteri yolculuğunun herhangi bir aşamasına uygulanabilir ve herhangi bir bütçeye göre kolayca uyarlanabilir. Pazarlamada temel kullanım amacı müşteri deneyimini zenginleştirmektir. 

 

Oyunlaştırmanın kullanımı ve kullanım alanları artıyor. Neden mi?

  • Dijital oyunların yeni teknolojilerle ortaya çıkması.
  • Dijital oyunlarla büyüyen bir neslin iş süreçlerine yaklaşımının değişmesi.
  • Dijital oyun pazarının büyümesi, gelişmesi, çeşitlenmesi.
  • Dijital oyunlara karşı artan bir ilginin ve bağımlılığın oluşması.
  • Oyun sektörüne farklı yaş gruplarının ilgisi.
  • Oyun için çok zaman ayrılması.

Bundan sonraki yazımızda avantajlar ve kullanım yerlerine değineceğiz .

0 Yorum

Henüz Yorum Yapılmamıştır.! İlk Yorum Yapan Siz Olun

Yorum Gönder

Lütfen tüm alanları doldurunuz!

GamerMekanı

E-Bülten Aboneliği